Ugrás a fő tartalomra

Vegyesbóóót a XXI. században

Szöulban (Dél-Korea) a Metró kellemesen tágas folyósóin nyílt meg a világ első virtuális áruháza.No persze a virtuális elnevezés nem új keletű, de a megvalósítás -ebben az esetben- nagyon is eredeti.


Abból indultak ki, hogy a csaknem 21 milliós nagyvárosban legalább 15 millió okos mobiltelefont használó ember él, akiknek jelentős része a metrón utazik.

Így aztán könnyen jött az ötlet: A szabad felületekre kell elhelyezni a termékek fényképét, a képek alá pedig apró, úgynevezett QR kódokat.

Mi is az a QR-kód?

A QR-kódokat 1994 óta alkalmazzák különféle területeken.
Alapvetően az alábbi információkat kódolhatjuk le ebben a formában:

- weboldal internetcíme
- elektronikus levélcím
- adatok a címjegyzékünkhöz
- adatok a naptárunkhoz
- telefonszám
- SMS üzenet szövege és címzettje
- földrajzi hely
- egyszerű szöveg

Leolvasásukhoz a Szöulban élő vásárlók olyan mobiltelefonjaikat használják, melyben beépített kamera van, s telepítették a QR kódok olvasását irányító aprócska programot. Regisztráció után a telefon a QR kódokból leolvasott információkat egy központba továbbítja, ahol megtörténik a jóváírás, vagyis a termék, termékek megvásárlása. Aztán már csak annyit kell megtenniük, hogy megadják az időt és a helyet, s a Homeplus áruházlánc ízlésesen becsomagolt állapotban kiszállítja a holmikat.

Kb. 500 termékfajta található a kínálatban, ami nagyjából azt jelenti, hogy: minden. A gumibugyitól a tv készülékig. S ha abba is belegondolunk, hogy csak a város déli részén található Seolleung metróállomáson naponta kb 5 millió ember halad át, akkor érthetővé válik, mekkora nagy üzlet ez. Hiszen a többi állomáson is hasonló árumennyiség képei díszítik a falakat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon