Hundertwasser

Néhányan azt állítják, a házak falakból állnak. Szerintem ablakokból.
Annyi sok vonal van, millió és millió, de halálos csak egy van köztük: a vonalzóval húzott.
A szarból humusz lesz, amit a tetőre rakunk – fű lesz belőle, erdő és kert – a szarból arany lesz – a kör bezárul, nincs többé szemét.

Hundertwasser gondolatai ezek, aki nem csak kimondta, hanem ezek szerint is élt. Az építészet második Gaudijaként tartják számon, aki szintén az organikus építészet híve volt. Ám szerintem többet tett, mint Gaudi, mert Hundertwasser nem csak az építészetet, hanem a világszemléletet is igyekezett megújítani. Időnként finom humorral, szinte gyermeki szabadsággal, máskor vadul, erőteljesen betolakodva a tévesen rögzült vizuális világegyetembe.
Csodálatos, színes, élettől vibráló tervei igazán szerethetőek, s nagy öröm, hogy művészetét a világ egyetlen pontja sem sajátította ki, Hundertwasser mindenkié. 2000 február 19-én szívroham segítette át az árnyak birodalmába.

Friedensreich Regentag Dunkelbunt Hundertwasser
1928. december 15. - 2000. február 19.

(Lehet, hogy ez az azonos csillagjegy - sőt még a nap is stimmel - miatt van, de én is szeretem a csigavonalat. A Kaméleon Egyesület logójában is kunkorodik a kaméleon farka.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon