Dobókocka-fej 5 – Vágjunk jó képet

A fotóprogramokat bemutatva adja magát a téma: fotó és képszerkesztés okostelefonnal. De az az igazság, hogy én vakegér vagyok. Tabletre biztosan jó lenne ez vagy az az alkalmazás, de mobilra?!… Br…



Ám ettől függetlenül mégis mutatok néhány perverzül szemrontó képmanipulálót.
Szinte a kezdet kezdete -vagyis az első Zokostelefonom óta megvan a PicSay nevű alkalmazás.

Kicsi és remek program. Volt úgy, hogy néhány fotó elég vacakra sikeredett, így ezzel a programmal feljavítottam egy kicsit, megeffekteztem és így már elfogadható lett.
Az alkalmazás menürendszere primitíven egyszerű, ezt én kifejezetten szeretem, mert fölösleges a dolgokat túlbonyolítani. Képet behoz. Alul négy fő funkciót jelző ikon található. Balról az első mögött általános műveletek találhatók, élesség, színerősség, méretre vágás, vörös szem effektus és ehhez hasonlók. A második az effekteket rejti, emögött csaknem 50 fajta effektezési lehetőség található, a különféle színkorrekcióktól a különleges keretekig. Harmadik ikonunk a szövegbuborékokat, feliratokat és a képre “ragasztható” mókás vignettákat tartalmazza. Az utolsó ikon pedig átvezet a mentés, megosztás, küldés, közzététel kategóriába. Szóval ennyi. A kép minősége jó marad, az effektek variálhatók, ráadásul már az átlátszó rétegeket is kezeli, akár a nagyok. Van belőle szabad verzió és fizetős, én még anno 700 forintért megvettem, de nem bántam meg.

Na nézzük, mi van még itt?!
A másik program többet tud, ingyenes, bár vannak benne fizetős modulok. Neve: Photo Editor.

Előszörre kissé bonyolultnak tűnik, mert bolháknak méretezték a kezelőgombjait, vagy én vagyok oly béna, hogy állandóan mellényomok, mint a lányok-fiúk a parlamentben, de ezt most inkább hagyjuk. Na itt aztán annyi gomb van, hogy győzze az ember valamennyit végigmustrálni. Legalul, egy csúszkával navigálhatunk a legalább egy tucat funkció között. Színkorrekciótól a képtorzításig van itt minden. Még csupán egy éve csücsül a telefonon, de azt mondom: egy próbát megér.

Oszt ennyi. Nekem telefonra ez épp elég. Néha sok is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon