Dobókocka-fej 07 – Navigáció

A zöld robotos okostelefonokban gyárilag kapott helyet a “gugli” gyár által készített navigációs applikáció.


Mára viszonylag megbízhatóan működik, bár néha megtapasztaltam a pesti forgalomban a program árnyékosabb oldalát is. Úgy elnavigált a csudába, hogy végül a telefon a kocsi kesztyűtartójában landolt, én meg inkább az emlékeimre és az utcanévtáblákra hagyatkozva odanavigáltam magam a célpontra. Na jó, ez az utóbbi időben ritkán fordult elő, de amikor igen, akkor nagyon.

Ezért aztán más alternatívát is kipróbáltam.
Az OsmAnd nevűre esett elsőként a választás, melynek beállításai kissé megizzasztottak. Viszont amikor végre sikerült a magyar navigációs hangot is beállítani, akkor stabilan, jól tette a dolgát. Aztán -mint ahogy az lenni szokott– frissítették az alkalmazást. Azóta kissé bizonytalanodik. Így -jobb híján– visszatértem a Google programjához, de közben két másik navigációs alkalmazással kacsintgatok.

Az egyik:
Be On Road
A hozzászólók általában jónak titulálják, kisebb nagyobb hibákkal. Így aztán kissé bizonytalan vagyok a kipróbálással kapcsolatban.

A másik a Here nevezetű, mely a Nokia műhelyéből származik. Valamikor réges-régen, még az ősidőkben, a Symbian rendszerű telefonomon volt egy térképes navigációs program. Tökéletesen működött.
Tudom én, hogy ez már nem AZ a Nokia, de talán… A Here kedvező hozzászólásokat kapott, ezért érdekesnek tűnik.

Bízom benne, hogy lesz olyan, aki már kipróbálta a fentebb említett alkalmazásokat és rendelkezik a megfelelő rálátással, vagy ötletet adhat a választáshoz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon