Ajándéknyaralás 2-rész

Hétfő

Nem alakult szerencsésen az időjárás. Az égi dézsát nagyon megtöltötték, így aztán egész nap ömlött. Tettünk egy kísérletet Miskolcon, de ebből csupán annyi lett, hogy sikerült leparkolni a színházhoz közel, s onnan két perces, nagyon nedves gyaloglással elmentünk a teátrum épületéhez. Mellette van a színészmúzeum, ami persze hétfőn zárva van. Szóval Miskolcból láttunk egy szelet belvárost, egy színházbejáratot, egy villamost és rengeteg rengeteg rengeteg rengeteg esőt.

Aznap a döglés ideje jött el. Evés és wellness. Nem lehetne ezt az idegen szót magyarra cserélni? Kellemes földnyelvnek mégsem fordítható, de talán nyugalomsziget, vagy kénysziget...

Kedd
Felhők fedték el a napocskát, de már érezhető volt, hogy javul az idő. A nagyon bőséges, dúskálós svédasztalos reggeli után meglátogattuk Diósgyőr várát. Mehettünk volna villamossal is, mert a világon ez az egy vár van, ahová villamossal is elutazhatunk.

A vár.
Gyerekkoromból még úgy rémlett, hogy a Szerencsi csokipapíron látott diósgyőri vár mindössze két romos bástyácska némi falmaradvánnyal. Ámde! Aki szintén erre a képre emlékszik, az óriásit csodálkozhat ám!

Mert itt kérem a zúnijós pénzeket nem zsebre vágták, hanem a vár helyreállítására fordították. Csodálatos munkát végeztek! Gratulálok! S ha jól vagyok informálva, akkor a projekt folytatódik.

A kapun belépve hamisítatlan várudvarra érkezik az utazó. A földszinten kisebb és nagyobb termekbe lehet bemenni. Igazi várkápolna, fűszertár, fazekas műhely, kovácsműhely, borozó...

Idegenvezetés fél óránként. Micsoda szerencse, hogy lekéstük az előzőt, mert így Johanna udvarhölgyet kaptuk, aki jelmezben, szép, artikulált, régies nyelvezettel, vidám, könnyed stílusban vezetett végig minket a felső szinten. Minden helyreállított szobához, volt valamilyen kedves története.

A nagy lovagterembe érve pedig csak ámultunk...

Később a toronyba csak magam másztam fel, s onnan gyönyörködhettem a tájban és a vár madártávlatában. Látogatásunkat Károly Róbert ezüst dénárjának modern másolásával és a vár történetét feldolgozó 3D-s rövidfilm megtekintésével zártuk. Tökéletes élmény volt! Ráadásul a kirándulás végére ragyogó napsütéses idő lett.

Aztán visszasiettünk a szállodába, hogy egy kis tisztálkodás és masszázs után kulináris kíváncsiságunkat is kielégítsük. A napot a nyugalomszigeten zártuk, vagyis: pezsgőfürdő, szauna, medencés lubickolás...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon