Azt ajánlom, hogy hallgass

zenét ezzel: Neutron Music Player

Réges-régen valamikor az ősidőkben, de legalábbis múlt péntek előtt,” a kínai árut egységesen a gagyikaki kategóriába sorolták. Ám az ügyes kínaiak elküldték gyermekeiket a világ számos országába, hogy megtanulják a nyugati technológiát, majd pedig a nyugati technológiát meghívták Kínába, ahol alacsony adókkal és olcsó, kifogyhatatlan mennyiségű munkaerővel ott is marasztalták. A folytatás ismert. Az egyszerű alsógatyától a prémium kategóriás számítógépekig mindent gyártanak, s a minőség tekintetében sokszor ők diktálnak. 

Vannak reménytelennek ítélt helyzetek, amikor az ember azt hinné, bele kell törődnie abba, ami van. Így gondoltam én is. Munkámból adódóan sok és sokféle zenét hallgatok. Öreg Huawei telefonomon (amit le nem cserélnék egy P40-esre) kipróbáltam már mindenféle gyártó termékét. Még a sokat reklámozott zenelejátszókkal sem voltam maradéktalanul elégedett. Elfogadtam, hogy biztosan az én készülékemben van a hiba. Aztán belebotlottam egy kínai fejlesztésű Neutron Music Player nevű programba. Gondoltam, annál pocsékabb, mint ami van, már nem lehet. Letöltöttem.  A telepítésnél először csak a felület nyelvét kérte. A listájában -természetesen- a magyar is ott szerepelt. Még egy kérdése volt, hogy manuálisan vagy automatikusan keresse-e meg a készüléken lévő zeneszámokat, s válaszom után már indíthattam is a zenét. Ekkor bekövetkezett az, amit mobiltelefonos környezetben rég nem tapasztaltam: a zene tökéletes minőségben megszólalt. Nem recsegett, nem sercegett, nem visított. Pedig csak a gyári fülhallgatóval próbáltam. Később egy komolyabb fülessel is leteszteltem, s mondhatom: teljesen elégedett vagyok. Ezek szerint a készülékben lévő hangrendszer valójában sokkal többre volt képes, s most ez a program előcsalogatta ezeket az eddig kihasználatlan erőforrásokat. 



A névválasztás is igazából ötletes. A neutron az atommag része. Elvileg semleges és mindhárom „színű” kvark megtalálható benne. Csalafinta jószág, mert semlegességéből adódóan minden anyagon könnyedén áthalad és sugárzását  csak igen bonyolultan lehet megakadályozni. Ha elegendő van belőle, akkor olcsó atomenergiát ad. Ha túl sok, akkor Csernobillá változik. Van egy titkos tulajdonsága is. A vacak, hibás gyémántokat a legtöbb esetben kijavítja. 

No ezt teszi a kicsit rosszabb minőségű zenével a nevét viselő zenelejátszó. Amíg élveztem a hallgatózást, addig beléptem a program beállításait soroló menübe. No itt már van bőven lehetőség a finomhangolásra. Elsőre ijesztő lehet, de ha szép sorban végignézzük ezeket, akkor hamar kiderül, normál esetben csak azokat kell aktiválnunk, amelyekre tényleg szükség van. Örömmel találtam rá egy olyan egyszerű beállítási lehetőségre, ami sok programnál megvolt ugyan, de nálam mégsem működött. Ez a beállítás azt a lehetőséget nyújtja, hogy egy adott zenei mappában lejátszott szám után átugrik a következő elejére, majd várakozó álláspontra helyezkedik. Ez a lehetőség nekem rendkívül hasznos, pláne egy színpadi előadás zenei anyagának bejátszásakor, hiszen ebben az esetben nem kell bíbelődni a következő beadandó jel betöltésével, a program elvégzi ezt helyettem. Bárcsak élesben is lehetne tesztelni... Ehhez beleépítettek egy olyan funkciót is, melyet akkor aktiválhatunk, ha kinti, nagy hangfalakra küldjük a zenét. A beépített, manuálisan állítható szintszabályzókkal pedig kiidegelhetjük a környék nyavalygó, feljelentgetős nyuggereit.
Szintén fontos működési pozitívuma, hogy a használata és kiléptetése után nem felejti magát a memóriában, mint sok társa, hanem tényleg kivonul és elalszik.  

Egyetlen komolyabb hibát fedeztem fel vele kapcsolatban. Fizetős. Megája csaknem 100 Forint, s mivel 30 megás a kicsike, így... annyi, amennyi. Viszont aki professzionális hangminőségben szeret igazi zenét élvezni, annak ez való. Ám aki csak tuc-tuc üzemzajt hallgat, annak ez fölösleges, ne költsön rá.

Közben arra gondoltam, hogy jó-jó, a Huawei telefonon jól működik. Kínai a Kínaival csak kompatibilis! Ezért átpakoltam egy szintén öregecske Samsung tabletre. Az eredmény: ezen az eszközön is tökéletesen működik és a legjobbakat csalja ki a berendezésből. Ennyi. Ja, és „csak” ezekkel a formátumokkal birkózik meg: MP1, MP2, MP3, OGG (Vorbis), FLAC, WMA, WMA Lossless (16-bit), AC3, AAC, M4A, M4B, M4R, MP4, 3GP, 3G2, MOV, ALAC, APE (Monkey's Audio), WV (WavPack), MPC (MusePack), WAV, AU, AIFF, MPG/MPEG (audio), AVI (audio), iTunes/Windows Media (non DRM), OPUS

De tényleg utoljára:
A fenti elemzés Androidos környezetben értendő. Ezt azért érdemes kiemelni, mert a Neutron Music Player-nek van almás telefonokra és ablakos operációs rendszerre írt verziója is. A honlapjáról tölthetők. 


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon