Rossz logók



Jó, jó, tudom, hogy már szakállas a téma, de hát nap mint nap belebotlik az ember.

Elméletileg az alkalmazott grafikusokat, logó és betűtervezőket évekig képzik, s egynéhány esztendőt el kell tölteniük a szakmában, mire önálló projektet kapnak. Mondom, mindez, csak elmélet. Manapság azonban egyik nap felébred valaki, és úgy dönt, mától művész lesz. Igaz, hogy semmi tehetsége és affinitása ahhoz, amit szeretne, de ez nem számít.

Így fordult és fordul elő ma is, hogy a webes és hagyományos sajtóban nevetséges, vagy időnként bántó grafikai hibák jelennek meg. Rosszul “kifotósopolt” testrészek, hibásan elhelyezett grafikai elemek, béna szövegtördelés, hitvány betűforma.


Első olvasatra mit is látunk a képen? Az újság felirata ebben a formájában erősen megtévesztő. Pedig a Parents magazin grafikusa bizonyára nem akart rosszat, csak épp egy kontár. A hölgy képét kisebbre kellett volna vennie, és így lett volna hely a t betű felső részét elfedő zöld korongnak is. Amúgy meg kék háttér elé kék betűt betenni... Ez valami új marhaság. Rendre látom, hogy világos háttér elé fehér kontúr és árnyék nélküli betűszínt tesznek be, hadd folyjon ki a néző szeme.

Következő példánk egy hibás betűtípus esete. Hiszen a Megaflicks így olvasva mást jelent. Emiatt aztán lett is félreértés, hogy akkor pontosan mi is a cég fő profilja. Valójában egy vegyeskereskedés, de szerintem ez a hibás betűtípus választás egy fantasztikus marketingfogás volt. Zseniális.

Ez a számítógépek javításával foglalkozó vállalkozás is valódi volt. Próbáltam utánajárni a dolognak, hogy létezik-e még, de nemigen találtam rá. Ha valakinek van infója róla, azt közzéteszem. A következő példák viszont inkább elbaltázott logók.
Ám az első sorsa elég érdekesen alakult. Egy lengyel szatellit antennákat szerelő és karbantartó cég kissé félreértelmezhető logója kavarta fel a világháló állott vízét annak idején. Ám ez akkora reklámot és megrendelést hozott a házhoz, hogy a vállalkozás ragaszkodott a logójához. Ha jól tudom, akkor most is ez a hivatalos emblémájuk.

A többiek esetében – bár nem néztem utána mindegyiknek-, néhány cég fel sem lelhető. Mások változtattak a félreértelmezhető logókon, ami ezeket látva érthető.

Ezek itt a kifejezetten fallikus szimbólumokat felsorakoztató „alkotások”.

Mások -bár táncstúdiót hirdetnek- de mégis szép női keblek reklámja lett belőlük.

A többiek már messzebbre mennek, s inkább a pornográfia , avagy a nemi aktusok módozatait mutatják.

Így a végére pedig néhány durva, gyermekek szexuális kihasználását sejtető logó, de természetesen az eredeti szándék egészen más volt. (Bár, ha a katolikus egyház pedofil botrányaira gondolok, akkor lehet, hogy a logó tervezője bújtatott üzenetben mondott véleményt.)
Szóval a grafikusnak órási a felelőssége, hiszen elegendő egy aprócska hiba és teljesen átértelmeződik a mondanivaló.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon