KRÉMES EGY TÖRTÉNET

 Az 1900-as évek elején Dr. Isaac Lifschütz vegyész kifejlesztette az euceritet. Eredetileg a gyógyszeriparnak szánta, hiszen ez az anyag kiváló emulgeálószernek bizonyult, vagyis víz és olaj alapú anyagokat lehetett ennek segítségével összekeverni, s így gyógyerejű krémeket létrehozni. Prof. Paul Gerson Unna dermatológus ajánlotta be a vegyészt és annak termékét a Beiersdorf gyógyszergyár két tulajdonosának. Dr. Oscar Troplowitz azonnal meglátta az alapanyagban a nagy lehetőséget.

Elkezdődött a fejlesztési munka és 1911 decemberében piacra dobták a mára már ikonikussá vált terméket a NIVEA krémet. 

A keresztapja Troplowitz doktor volt, aki a latin nix, nivis vagyis hófehér kifejezésből gondolt arra, hogy ez a valóban hófehér, selymesen puha krém nem kaphat más nevet, mint: NIVEA.


Néhány év alatt a termék óriási sikert aratott. Viszonylag olcsó volt és kiváló minőségű. Nem avasodott, nem színeződött el. Az alapkrémhez kevertek még egy kis bergamott, levendula, rózsa, orgona, narancs és gyöngyvirág olajat, s ezzel már készen is volt. Ez azóta sem változott.


Hihetetlen precizitással figyeltek a NIVEA marketingjére is. Eleinte még sárga tégelyben árusították, amolyan nőies díszítéssel. Majd rájöttek, hogy a NIVEA uniszex, hiszen épp ugyanannyi férfi használja, mint ahány hölgy. Ekkor váltott dobozszínt, s lett kék az alapja fehér betűkkel.

De ez még nem volt elég. A hirdetésekért felelős osztályvezető az egyik hamburgi fényképész kirakatában meglátott egy fotót, melyen három vidám, jó kiállású fiú mosolygott a sétálgatókra. A Wiethüchter fivérek egészséget, erőt sugárzó ereje lett az új NIVEA reklámkampány alapja. Megkeresték a családot és a fiúk, Robert, Peter és Wilhelm egycsapásra világhíresek lettek. „HELLO NIVEA!” Csak így üdvözölték őket mindenhol. Aztán jöttek, özönlöttek a rajongók levelei. Fiatalok százezrei küldték el fotóikat a fiúknak és a cégnek, s mind a NIVEA krém nagyszerűségét hirdették.


Aztán 1925-ben, hogy még inkább fokozzák az érdeklődést, nagyszabású versenyt hirdettek, melyben a NIVEA lányokat keresték. Óriási volt a csinnadratta, melynek során kiválasztották a Fröhlich lányokat. 

Sajnos közben kitört a második nagy háború, s a NIVEA működése, élettere parányira zsugorodott. A Beiersdorf és Troplowitz nevek „speciális” hangzása miatt a gyár majdnem bezárásra került. Végül a szövetségesek jóvátételként megkapták, s ezzel a márkanév is idegen kézbe került. Csupán az 1980-as évek elején kerültek vissza az eredeti márka jogai Németországba.

De szerencse, hogy a háború után a cég feléledt Csipkerózsika álmából, s változatlan beltartalommal újra megjelent a piacon. Sőt, komoly fejlesztések és termékbővítés következett. A krém mellett megjelentek a különböző napozószerek, szappanok, habfürdők és még számtalan termék.


A 60-as évek remek reklámfogása volt, hogy aki NIVEA napozószerrel jelent meg a strandon, az NIVEA strandlabdát kapott ajándékul. Akkora volt az érdeklődés, hogy alig győzték a labdákat gyártatni. A reklámkampány meghozta a világsikert, mert a NIVEA nevét tényleg az egész bolygón ismertté tette.

A NIVEA volt az első cég, amelyik külön férfiaknak is gyártani kezdett kozmetikumokat. S az első cég volt, amelyik felismerte, hogy a hölgyeknek szánt ránctalanító termékek aranybányát jelentenek. Mára a Q10 rövidítés már varázsszóvá vált a fiatalító arckrémek között.


A NIVEA már nem az öreg kontinensen a legnépszerűbb. Az eladási mutatók szerint Ázsiában, s főleg az arab országokban adják el a legtöbb NIVEA terméket. Egyszerűen megőrülnek érte. Az Egyesült Arab Emírségek a kis kék tégelyek legeslegfőbb vásárlója. Még akkor is igaz ez, ha tudjuk, hogy az eredeti NIVEA krém az eladási listán a 10 százalékot sem éri el.


Valaha a NIVEA laborjában mindössze hárman dolgoztak. Manapság csaknem ezer tudós finomítja, fejleszti a cég termékeit. De egyben egyetértenek: a NIVEA minőségéből NEM engednek.


Ennek e fentebbi sorok írója is örül, mert lelkes NIVEA Creme használó. Ugyanis ez az egyetlen olyan bőrre kenhető krém, ami nem okoz irritációt.    


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon